27.července jsme se s kamarády dohodli, že dáme školu startů za různých stavů na triku.
Na výhoně, na posečeném obilí jsme připravili padák, trikea, 40m lana, rychlovypínák na lano a dobrou náladu.
Princip byl v tom, udělat dobrý start za různého rozložení padáku, aby pilot cítil tah popruhů při startu v rukách a nesledoval přímo padák.
Pro jistotu, aby jsme nemuseli zase do „stolárny pro vrtuli“ jsme pohyb vpřed tříkolky nahradili osobním automobilem a lanem, kde jako pojistka proti drakoefektu bylo rychlovypínání lana.
Princip je takový, že se pilot připoutá do trika,který je za popruhy sedačky připevněn nejen k padáku, ale i přes lano k autu. Auto se na signál postupně rozjede a simuluje tah vrtule. Za pilotem je rozložen padák jako při běžném startu a pilot má za úkol srovnat padák (a u komaky je to občas trochu divočina… tak proto tyto testy).
Kluci postupně pohazovali pro starty padák stále benevolentněji a mým úkolem co by pilota, bylo padák dostat nad trikea co nejbezpečněji.
Dobře to šlo, ke konci i se zavřenýma očima…
celkem 18 startů, ve vzduchu jen sice 5éminut, ale starty pro výuku jsou přínosem.
PS. nebudu se rozepisovat,jaké to je,když jdete dolů jako drak :).