Mám originál jednu z prvních verzí tříkolek na Nirvanu. Jedná se o duralovo ocelovou konstrukci a i když se to nezdá, mnohdy bylo potřeba ji za jízdy přibrzdit.
Nejčastěji jsem brzdu potřeboval, když jsem z hangáru pojížděl na letiště po místní asi 800m dlouhé komunikaci, která kříží silnici ….. a v neposlední řadě, když již přistáváme proti větru, ale je náhodou vaše letiště zrovna v tomto směru mírně z kopce. Kolega bez brzd již zažil tu radost, když to nejde dobrzdit a byl delší….
Hledal jsem optimální řešení cena/výkon a pro toto použití se mi zdála nejvhodněji bantamové kolo s brzdovým bubnem. Originální přední bržděné kolo na novější typ tříkolky je poměrně drahé, cena kolem 7000,-Kč , optimální náhradou je kolo od Zlínského výrobce Montako.
Nejoptimálnější typ se mi jevilo hliníkové kolo s bubnovou brzdou.
Nafukovací kolo NB 400 HOGL BR > link zde
Cena optimálních 3000,-
Dodávka proběhla bez problému, plášť dodaného je o trochu větší, nicméně původní plášť i duši nahrazovaného kola je možno v klidu použít.
Jedinou nutností je pouze přední vidlici kola nechat roztáhnout autogenem a přivařit zarážku o kterou se buben zastaví pro korektní funkci brzdy.
Vlastní mechanismus pedálu brzdy nebylo nijak zásadně nutno upravovat, stačilo k páce brzdy přidat oplechování pro zvětšení plochy pro opření nohy.
Fotografie doplním.
Děkuji mému sousedovi, který v dílně autogen často používá a vyšel mi vstříci s výše popsanou úpravou a pomohl mi to dle návrhu realizovat.
Za prvních pár měsíců provozu brzdy se toto řešení velmi osvědčilo a někteří kolegové mi ji i začali závidět 🙂 protože nedobrzdit a být dlouhý a skončit na broučka mimo přistávačku je nemilé 😉 ..