Řešil jsem, jakou si dokoupit vrtuli na Nirvana Rodeo, jestli má efekt třílistá, nebo jen klasika dvoulistá a nebo se držet dřeva.
Pravdou je, že dřevo je osvědčený a cenově dostupný materiál, nicméně ve většině případů se musí vrtule dovyvážit, ne li nalakovat, alespoň takové jsem měl já osobní zkušenosti.
Po tom, co již není takový „odpad“ vrtulí a rámů a opravdu se nestane žádná chyba pilota, nebo konstrukce (Stále tvrdím, že na tříkolku je rám na rodeo nevhodně rozměrově navržen) tak jsem chtěl opět do „parku“ dokoupit originální vrtuli 125cm.
Doposud bezpečně využívám ve velkém rámu vrtuli 115 a je vše naddimenzované na jistotu, i když na tříkolce občas startuji z ne ideálních povrchů, kdy je větší rozjezdový odpor.
Pravdou je, že často chybí výkon tahu… proto chci „rezervní“ 115 na které létám vyměnit za platnou 125.
Bohužel Nirvana, co by výrobce a prodejce originálních laminátovo plastových vrtulí moc informací na webu nemá a tak jsem oslovil technické oddělení Nirvany Zlín,aby mi v těchto vrtulích udělali trochu jasno.
Děkuji tedy Nirváně za poskytnutí informací a přehledu o jejich vrtulích.
Výsledek je takovýto:
V prodeji jsou 4 typy vrtulí:
- 3 listá 4R3
- 2 listá 7R2 -sportovní
- 2 listá 2R2 -standart
- 2 listá 5R2 – „školní“
Přepočet tahu 1 kilogramme-force = 9,807 newton
Jak se v nich vyznat a co si vybrat jsem srovnal do tabulky:
Prodejce:
NIRVANA SYSTEMS s.r.o.
Premises: Bochoř Airport, 750 02 Prerov, Czech republic
Invoice address: Jateční 523, 760 01 Zlin, Czech Republic
IČ: 26978555, DIČ: CZ26978555
cell.: +420 775 917 003, tel.:+420 577 226 616, fax: +420 577 019 117
Skype: nirvana.eu
Web: www.nirvana.cz
E-shop: www.paramotors-shop.com
Facebook: nirvanaparamotors